Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Krasnystaw

19 marca 2023 r.
18:05

Tory mają powstać tam, gdzie stoi dom pani Agnieszki. Ludzie nie chcą takiej kolei do CPK

Autor: Zdjęcie autora Anna Szewc

Jesteśmy biednym regionem, ale koleje dużych prędkości tej sytuacji nie zmienią, natomiast skala zniszczeń w regionie będzie zbliżona do tej z czasów II wojny światowej – takich m.in. argumentów w liście otwartym do premiera użyli przeciwnicy budowy torów do CPK w ramach tzw. 5 szprychy. Zaapelowali do Mateusza Morawieckiego o wstrzymanie inwestycji.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Państwo Iwona i Zbigniew Mazurkowie planowali nową elewację na swoim domu w Wólce Orłowskiej (gm. Izbica), ale nie wzięli się za to i nie wezmą. Bo 30 maja zeszłego roku dowiedzieli się, że projektanci torów dla szybkich pociągów, które w ramach szprychy nr 5 na trasie Trawniki-Hrebenne każdy z wariantów przebiegu linii kolejowej poprowadzili przez ich podwórko.

– Mieszkamy tu od ślubu, już 30 lat, z dziećmi i mamą, trzy pokolenia – mówi smutno pani Iwona. – Rodzice dom budowali w czasach, kiedy wszystko było z przydziału, każdy worek cementu, każda rurka, a teraz chcą nam to zabrać – dodaje pan Zbigniew. – Jak można tak ludzi wyrzucać z ich życia, ze środowiska? Co się z nami stanie? – pyta retorycznie jego żona.

Dlatego odkąd zaczęły się w powiecie krasnostawskim protesty przeciwko inwestycjom związanym z Centralnym Portem Komunikacyjnym, zawsze są obecni. Razem z córką Wiolettą przyjechali również w niedzielę, by zamanifestować swój sprzeciw podczas blokady krajowej drogi nr 17 w Zakręciu pod Krasnymstawem.

Wraz z kilkudziesięcioma innymi osobami, chodzili po przejściu dla pieszych skandując „NIE dla CPK”. Wśród protestujących była także Agnieszka Bojarska z Krasnegostawu, bo trzy z planowanych tras zaprojektowano przez jej dom. – Może w końcu ktoś nas usłyszy i zrozumie – mówi kobieta.

Chciałaby w to wierzyć. Towarzyszy jej znajoma Natalia Jagoda. Dla niej szybka kolej nie będzie oznaczała wyprowadzki z domu, ale rozumie żal zagrożonych wywłaszczeniami ludzi, solidaryzuje się z nimi i dlatego wspiera obecnością.

Identycznie jest w przypadku pana Tadeusza. – Ja 12 lat jako kierowca pracowałem za granicą. Na przykład we Francji. Wiem, jak tam takie inwestycje były realizowane. Tam człowiek, obywatel i jego własność są priorytetem, nie to co u nas – denerwuje się mężczyzna.

Podczas niedzielnego protestu wielokrotnie podkreślano, że z mieszkańcami regionu tak naprawdę nikt nie prowadził konsultacji, a gdy inwestycji zaczęli się sprzeciwiać, byli ignorowani. Wszelkie ich propozycje odrzucano. – Nawet ostatnio w Lublinie, w lutym na spotkaniu z panem Marcinem Horałą (jest pełnomocnikiem rządu ds. CPK – red.) usłyszeliśmy tylko, że to inwestycja priorytetowa, a za nasz majątek nam zapłacą 120 procent ceny rynkowej. I tyle. A jak my mamy sobie życie na nowo organizować to już nikogo nie obchodzi – kwituje Zbigniew Mazurek.

W niedzielę w Zakręciu odczytano list otwarty do premiera Mateusza Morawieckiego. W wysłanym już piśmie znalazło się stwierdzenie, że inwestycja w CPK jest być może potrzebna, ale na pewno powinna zostać zrealizowana inaczej, a nie w oparciu o plany tworzone gdzieś w Warszawie za biurkiem przez projektantów z bujną wyobraźnią.

Podkreślano, że skala zniszczeń powstałych w związku z budową torów dla szybkiej kolei będzie porównywalna z tą z czasów II wojny światowej. Setki ludzi stracą swoje domy i dorobek życia, padną firmy, gospodarstwa rolne i produkcyjne, wzrośnie bezrobocie, na trasie kolejowej znajdą się zabytki i dojdzie do degradacji środowiska naturalnego.

Padły też argumenty, że nasz region jest biedny, ale szybka kolej tego nie naprawi. – Kto tymi pociągami będzie jeździł, skoro już teraz obserwujemy prawie puste szynobusy? Na szybkiej kolei zarobią tylko ci, którzy będą transportować swoje towary do granicy z Ukrainą i dalej – to kolejne argumenty z listu do Mateusza Morawieckiego.

Wiele osób z nadzieją mówiło o wysłanej już do CPK ekspertyzie wykonanej w stołecznym Instytucie Kolejnictwa na zlecenie gminy Izbica. W dokumencie wskazano nowe warianty torów, omijajace miejscowości. Własne plany mają podobno przedkładać w rządowej spółce również inne samorządy w regionie znajdujące się na trasie szprychy nr 5.

Do protestujących w Zakręciu dołączyli w niedzielę Edyta Gajowiak-Powroźnik, wójt gminy Krasnystaw i Artur Sawa wójt Łopiennika Górnego, Janusz Szpak, były starosta, a obecnie radny powiatu krasnostawskiego oraz poseł Krzysztof Grabczuk.

 

List otwarty do Prezesa Rady Ministrów – Premiera Mateusza Morawieckiego

Szanowny Panie Premierze!

Tematem, który od wielu miesięcy budzi szczególne emocje w mieście Krasnystaw i Powiecie Krasnostawskim jest realizacja strategicznej dla naszego Państwa inwestycji jaką jest Program Kolejowy CPK, w tym „Budowa linii kolejowych: nr 54 Trawniki - Krasnystaw i nr 56 Wólka Orłowska – Zamość - Tomaszów Lubelski - Bełżec” realizowana na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego. 

Inwestycja niewątpliwie potrzebna, ale realizowana nie w taki sposób, w jaki proponuje Centralny Port Komunikacyjny Spółka z o.o. w Warszawie. Przedstawione warianty inwestycji będą głęboko ingerowały we własność prywatną i spowodują niepowetowane straty społeczne, ekonomiczne, przyrodnicze i historyczne w mieście Krasnystaw i Powiecie Krasnostawskim. Skala zniszczeń będzie olbrzymia, porównywalna do zniszczeń II wojny światowej.

Naszym obowiązkiem jako Społecznego Komitetu Przeciwników Budowy Torowiska w Ramach Planów CPK Na Terenie Powiatu Krasnostawskiego, występującego w imieniu lokalnych społeczności jest przedstawienie Panu Premierowi konsekwencji wynikających z realizacji inwestycji dla mieszkańców Miasta Krasnystaw, Miasta i Gminy Izbica, Gminy Krasnystaw i Gminy Łopiennik Górny.

Planiści z CPK mają wielką wyobraźnię i kuriozalne pomysły. Przekonaliśmy się o tym wielokrotnie, analizując proponowane warianty przebiegu trasy. Dla przykładu - stolica naszego Powiatu – Miasto Krasnystaw, jako jedno z nielicznych miast w Polsce, szybka kolej przetnie na dwie części. Choć CPK zaproponowało aż cztery warianty przebiegu kolei, to wszystkie przechodzą przez centrum Miasta i są odległe od siebie o zaledwie kilka metrów. Jak w tej sytuacji można mówić o alternatywnych wariantach dla naszego Miasta, gdzie tak naprawdę jest to jeden wariant w czterech modyfikacjach? Kolejny zaskakujący pomysł CPK to przeprowadzenie szybkiej kolei przez osiedle nowo wybudowanych domów w Izbicy przy ul.Maliniec. Takich rozwiązań na trasie inwestycji jest bardzo dużo. Odnosimy wrażenie, że nikt z projektantów nie zastanawiał się nad rysowanymi kreskami trasy, bo przedstawione pomysły przypominają kadry z filmów Stanisława Barei.

W wyniku inwestycji na terenie naszego Powiatu, w zależności od wariantu, kilkadziesiąt domów zostanie zburzonych. Ich właściciele, na chwilę obecną nie wiedzą nawet, na jakich warunkach będą się odbywały wywłaszczenia, ponieważ nowa ustawa o gospodarce nieruchomościami będzie dopiero procedowana w sejmie. Projekt jej jednak zakłada, że będzie mniej korzystna niż obecna, ponieważ nie gwarantuje odtworzenia realnej wartości nieruchomości.

Nasze samorządy nie są przygotowane na tak wielką skalę wywłaszczeń i nie dysponują mieszkaniami zastępczymi w zasobach mieszkaniowych czy też działkami budowlanymi na sprzedaż, które mogliby nabyć wywłaszczani mieszkańcy. Wywłaszczenia będą dotyczyć nie tylko ludzi młodych, którzy szybko znajdą swoje miejsce na ziemi. Zdecydowana większość osób wywłaszczanych to ludzie starsi lub starzy, którzy nie chcą opuszczać „starych śmieci” i ze względu na stan zdrowia czy konta bankowego nie będą w stanie sobie poradzić. Na jaką pomoc mogą liczyć i od kogo ? Tego nie wiemy.

Ustawa o gospodarce nieruchomościami będzie dotyczyła tylko nieruchomości wywłaszczanych. Wiele domów jednak pozostanie w bardzo bliskiej odległości Kolei Dużych Prędkości, jak będzie to miało miejsce w Mieście Krasnystaw wzdłuż ulicy Rejowieckiej, Lwowskiej i Stokowej, gdzie domy będą odległe od torowiska o kilkanaście metrów. Zarówno stara, jak i nowa ustawa o gospodarce nieruchomościami nie przewiduje żadnych odszkodowań i rekompensat dla mieszkańców, którzy będą zmuszeni cały czas znosić uciążliwości w postaci notorycznego hałasu, drgań gruntu i utrudnień w komunikacji lokalnej z uwagi na likwidację części istniejących przejazdów kolejowych. Wiemy, że uciążliwości będą znaczne. Pracownicy CPK na spotkaniu informacyjnym w dniu 27.05.2022r. przekazali, że dziennie będzie przejeżdżać aż 56 pociągów !!! pasażerskich. O ilości pociągów transportowych CPK nie podaje żadnych danych. Dopiero niedawno oficjalnie potwierdzono, że linia kolejowa będzie poprowadzona do Ukrainy, do Lwowa, Kijowa i Odessy, więc będzie miała charakter typowo transportowy, w tym również militarny. Z uwagi na fakt, że przez Krasnystaw, zgodnie z zapowiedziami specjalistów z CPK będzie przebiegał jeden tor nasze Miasto będzie bardzo "atrakcyjnym" celem militarnym.

Panie Premierze!

Nasze domy i działki położone w sąsiedztwie inwestycji, od dnia, kiedy zostanie wybrany wariant inwestorski, a ma to nastąpić do 31.03.2023r. stracą swoją wartość. Choć nie jest jeszcze wybrany wariant przebiegu linii kolejowej, już dziś ogłoszenia sprzedaży domów w lokalizacji szybkiej kolei nie znajdują nabywców. Ci, którzy zostaną wywłaszczeni otrzymają rekompensaty. Domy i działki, które pozostaną - stracą swoją wartość, a ich właściciele dorobek życia, a nieraz wielu pokoleń.

W wyniku planowanej inwestycji może zostać zlikwidowanych kilkadziesiąt dobrze prosperujących firm : piekarnie, sklepy spożywcze, składy budowlane, branża IT. W konsekwencji spowoduje to zwolnienia pracowników i wzrost bezrobocia. Nie chcemy, żeby firmy przynoszące dochód właścicielom, wynagrodzenia pracownikom i podatki samorządom nagle zniknęły z mapy naszego Powiatu.

Nie chcemy, aby inwestycja niszczyła nasze środowisko naturalne i miejsca historyczne. Sama inwestycja oraz konieczność wybudowania licznych obiektów inżynieryjnych w postaci wiaduktów, ekranów czy też dróg dojazdowych wpłynie negatywnie na krajobraz i środowisko przyrodnicze. Czy ocaleją miejsca historyczne, m.in. pomnik Mikołaja Nieczaja – naszego bohatera - powstańca styczniowego? Czy ocaleje „stawik” przy ul. Lwowskiej w Krasnymstawie – przyczynek nazwy naszego Miasta? Stawik, z którego wybijają źródła, i który nie zamarza nawet w srogie zimy? Czy w tym stawiku ocaleje hełmiatka płaskonos i świstun znajdujące się na Czerwonej liście ptaków Polski jako gatunki wymagające ochrony czynnej? Czy ocaleją gniazda orlika krzykliwego i bociana czarnego na terenie Gminy Łopiennik Górny, chronionych przez prawo międzynarodowe, a także gniazda żołny na terenie Gminy Izbica? W przypadku stawiku Pan Burmistrz Krasnegostawu mówi o sukcesie negocjacyjnym w rozmowach z CPK – nad stawikiem ma przejść estakada na kilkanaście metrów wysoka. Czy pod estakadą pozostaną kaczki i bobry, czy będą zimowały łabędzie?

Nie musimy przekonywać, że Powiat Krasnostawski to obszary wybitnie rolnicze stanowiące zaplecze żywnościowe kraju. Przebieg Kolei Dużej Prędkości na terenie naszego powiatu będzie ingerować w co najmniej 107 gospodarstw, w tym 4 gospodarstwa produkcji mlecznej : Gmina Łopiennik Górny – 38 gospodarstw produkcji roślinnej i 1 gospodarstwo produkcji mlecznej, Miasto i Gmina Izbica – 37 gospodarstw produkcji roślinnej, Miasto i Gmina Krasnystaw – 28 gospodarstw produkcji roślinnej i 3 gospodarstwa produkcji mlecznej. Ingerencja to inaczej wywłaszczenie, zniszczenie budynków gospodarskich, "przecięcie" torami pól o regularnym kształcie kwadratu czy prostokąta na dwa - dużo mniej warte trójkątne obszary, do których dojazd będzie możliwy po przejechaniu kilku kilometrów, a będą odległe od siebie o zaledwie kilkadziesiąt metrów. Gospodarstwa stracą swoją wartość, a rolnicy źródło dochodu, w wielu przypadkach ojcowiznę i bardzo ważną rzecz dla każdego rolnika - kontynuowanie tradycji rodzinnych. Nadchodzące zmiany wpłyną zdecydowanie negatywnie na produkcję żywności, czy to przez uprawę roślin czy hodowlę zwierząt, dlatego nie możemy do tego dopuścić, tym bardziej w dobie galopujących cen i wojny za wschodnią granicą.

Panie Premierze!

Za każdym razem, kiedy jest mowa o inwestycji koronnym argumentem CPK za jej realizacją jest stymulowanie rozwoju gospodarczego biednego europejskiego regionu jakim jest lubelszczyzna oraz wyjście z wykluczenia komunikacyjnego. Region jest biedny, ale kolej tego nie naprawi. Za to na pewno nie jesteśmy wykluczeni komunikacyjnie! Położenie naszego Miasta i Powiatu jest wręcz idealne, a dzięki planowanej S17 będziemy skomunikowani z ościennymi miastami jeszcze sprawniej. W naszym odczuciu szybka transportowa kolej w żaden sposób nie wpłynie na nasz dostatek, a wręcz przeciwnie zniszczy to, co było tworzone przez wiele lat i co daje nam korzyści. Zarobią ci, których towary będą przejeżdżać przez nasze Miasto i Powiat oraz ci, którzy będą je wozić. My - mieszkańcy Miasta Krasnystaw i Powiatu Krasnostawskiego zostaniemy z uciążliwościami, nic nie wartymi domami i działkami wzdłuż torów oraz bezrobociem, dlatego prosimy Pana Premiera o interwencję.

Inwestycja nie ma również uzasadnienia ekonomicznego. Pochłonie potężne środki finansowe. My, mieszkańcy Krasnegostawu i Powiatu Krasnostawskiego wiemy, ilu pasażerów codziennie jeździ koleją przez nasz Powiat. Widzimy puste szynobusy, z których sporadycznie wysiadają lub wsiadają pasażerowie. Sprawdziliśmy - to kilkanaście osób dziennie!!! Czy dla podróży kilkunastu osób, w dobie pandemii, hiperinflacji i wojny w Ukrainie powinniśmy wydawać tak ogromne pieniądze na szybką kolej? Pieniądze, których de facto nie mamy i które dopiero musimy pożyczyć. Dlaczego specjaliści z CPK nie chcą modernizować istniejących linii kolejowych i remontować zamkniętych dworców? Jaki cel przyświeca tym, który kilka metrów od starej linii kolejowej, którą podróżuje kilkanaście osób dziennie chcą budować Kolej Dużych Prędkości za miliardy euro?

Panie Premierze!

Przypominamy i podkreślamy, że nikt z nami - mieszkańcami Powiatu Krasnostawskiego nie konsultował przebiegu tras inwestycji. Od początku strona społeczna była i jest pomijana. W Warszawie w zaciszu pracowni projektowej wyznaczono korytarze inwestycji, w których umieszczono warianty. Jak podkreśla CPK - I etap „konsultacji” przypadał na 10 lutego – 10 marca 2020r. – początek pandemii, czyli czas, kiedy „stanęła” cała Polska. O jakich konsultacjach społecznych mówią Panowie z CPK? Na spotkaniach informacyjnych w ubiegłym roku, które kłamliwie nazwano konsultacjami, rozdawano do wypełnienia Ankiety, aby mieszkańcy mogli się wypowiedzieć odnośnie przebiegu tras, a jednocześnie z całą stanowczością informowano, że lokalizacyjnie wszystko już zostało ustalone, a zmiany w zasadzie mogą być tylko „kosmetyczne”. Również stanowiska i uchwały podjęte przez radnych naszych Gmin, Miast i Powiatu nie są i nie były brane pod uwagę przez CPK. Wiemy, że na przestrzeni historii naszego kraju ignorowanie głosu społeczeństwa nigdy nie przynosiło dobrych rezultatów i nigdy nie kończyło się dobrze.

My, mieszkańcy naszego Powiatu mamy żal, że od ponad pół roku nikt z osób decyzyjnych - rządzących nie chce do nas przyjechać i spotkać się z mieszkańcami, o co zabiega m.in. Pani Poseł Teresa Hałas, która wspiera mieszkańców od samego początku. Panie Premierze zapraszamy przede wszystkim Pana!!! Zapraszamy do odwiedzenia Powiatu Krasnostawskiego, do spotkania z mieszkańcami zagrożonymi wywłaszczeniami i konsekwencjami inwestycji, aby na własne oczy przekonał się Pan o tym, jak inwestycja może wpłynąć na nasze życie.

Panie Premierze!

Apelujemy o zatrzymanie realizacji inwestycji na terenie naszego Miasta Krasnystaw i Powiatu Krasnostawskiego w wariantach proponowanych przez CPK. Prosimy o podjęcie zdecydowanych działań mających na celu ochronę mieszkańców naszego Powiatu przed inwestycją, która w naszym odczuciu spowoduje zdecydowanie większe straty dla naszej społeczności w porównaniu z przewidywanymi zyskami, których niestety nie widzimy. Z uwagi na fakt, że samorządy, przez które planowana jest trasa inwestycji tj. Miasto Krasnystaw, Miasto i Gmina Izbica, Gmina Krasnystaw, Gmina Łopiennik Górny, Gmina Zamość i Gmina Stary Zamość zaplanowały w budżetach środki na opracowanie alternatywnego przebiegu trasy w stosunku do wariantów proponowanych przez CPK oraz podjęły współpracę z Instytutem Kolejnictwa w Warszawie w celu jego opracowania, prosimy o poparcie naszej prośby skierowanej do CPK w sprawie odroczenia ogłoszenia wariantu inwestorskiego do czasu przedstawienia projektu społecznego. Jesteśmy przekonani, że opracowany przez stronę społeczną projekt będzie zdecydowanie mniej niszczycielski w stosunku do projektów proponowanych przez CPK.

 

Z wyrazami szacunku

Społeczny Komitet Przeciwników Budowy

Torowiska w Ramach Planów CPK

Na Terenie Powiatu Krasnostawskiego

 

e-Wydanie

Pozostałe informacje

Ryzykant wyprzedzał na wzniesieniu i podwójnej ciągłej. Dwa auta rozbite

Ryzykant wyprzedzał na wzniesieniu i podwójnej ciągłej. Dwa auta rozbite

62-latek na drodze w Wólce Hrusińskiej w gminie Krasnobród popełnił poważny błąd. Zaczął wyprzedzać na wzniesieniu i doprowadził do kolizji z autem jadącym z przeciwnej strony.

Mathieu Scalet od pierwszy od lutego pojawił się ostatnio w podstawowym składzie Motoru

Motor w piątek zagra sparing z Widzewem, kolejny mecz w lidze dopiero 9 maja

Motor kolejny mecz o punkty zagra dopiero 9 maja. Żótło-biało-niebiescy zmierzą się wtedy u siebie z Piastem Gliwice (godz. 18). To nie znaczy jednak, że piłkarze Mateusza Stolarskiego będą mieli wolne. W piątek o godz. 12 czeka ich sparing z Widzewem Łódź.

Wiec wyborczy Grzegorza Brauna zakończony skandalem. Usunęli flagę Ukrainy

Wiec wyborczy Grzegorza Brauna zakończony skandalem. Usunęli flagę Ukrainy

Wiec wyborczy Grzegorza Brauna w Białej Podlaskiej zakończył się skandalem. Przy pomocy swoich zwolenników kandydat na prezydenta Polski usunął z budynku Urzędu Miasta flagę Ukrainy.

Jarosław Gowin, były wicepremier i minister nauki w rządzie Mateusza Morawieckiego
samorząd

Jarosław Gowin wraca do gry. Nowa rola byłego wicepremiera w Chełmie

Jarosław Gowin, były wicepremier i minister nauki w rządzie Zjednoczonej Prawicy ma nową pracę. Został pełnomocnikiem ds. współpracy z uczelniami wyższymi oraz partnerstwa międzynarodowego w kancelarii prezydenta miasta Chełm, Jakuba Banaszka.

Kewin Sasak (Bogdanka LUK Lublin): W sobotę zagramy tak, jakby nadal było 0:0
galeria

Kewin Sasak (Bogdanka LUK Lublin): W sobotę zagramy tak, jakby nadal było 0:0

Pierwszy mecz finałowy PlusLigi dla drużyny z Lublina. Bogdanka LUK pokonała na wyjeździe ALuron CMC Wartę Zawiercie 3:0. Jak środowe spotkanie oceniają obie ekipy?

Uroczyste pochody pierwszomajowe. Jak kiedyś obchodzono 1-maja w Lublinie
Historia
galeria

Uroczyste pochody pierwszomajowe. Jak kiedyś obchodzono 1-maja w Lublinie

Święto Pracy, czyli 1-maja było jednym z najważniejszych świąt w czasach PRL, które obchodzono nad wyraz uroczyście, najczęściej z udziałem najwyższych władz partyjnych. O tym, w jaki sposób obchodzono to święto świadczą liczne, archiwalne fotografie.

Majówka czas start. Policja apeluje o rozwagę na drogach

Majówka czas start. Policja apeluje o rozwagę na drogach

Długi weekend majowy to czas, gdy Polacy tłumnie ruszają w drogę na zasłużony odpoczynek. Jednak policja apeluje, by w tym czasie nie wyłączać myślenia i pamiętać o zdrowym rozsądku podczas błogiego wypoczynku.

Piłkarze Górnika nie dostają pensji na czas. Zarząd klubu wydał w tej sprawie kolejny komunikat

Piłkarze Górnika nie dostają pensji na czas. Zarząd klubu wydał w tej sprawie kolejny komunikat

Piłkarze Górnika Łęczna nie otrzymują na czas pensji wobec czego przed niedzielnym meczem z Odrą Opole na jego piłkarze w ramach protestu wyszli na murawę z kilkuminutowym opóźnieniem. Po zakończeniu spotkania kibice zielono-czarnych domagali się w mediach społecznościowych odpowiedzi zarządu klubu do zaistniałej sytuacji. Ta została opublikowana w środę wieczorem

Walka o mistrzostwo LNBA jest bardzo zacięta

LNBA: Matematyka pokonała Patobasket i wyrównała stan rywalizacji

Wydawało się, że już w niedzielę poznamy mistrza LNBA. Okazało się jednak, że stara gwardia jeszcze się dobrze trzyma, co pokazał niedzielny mecz. Matematyka wygrała z Patobasketem i o losach tytułu zadecyduje trzecie spotkanie.

Nie żyje Tomasz Jakubiak. Znany kucharz przegrał walkę z chorobą

Nie żyje Tomasz Jakubiak. Znany kucharz przegrał walkę z chorobą

Kucharz, juror Masterchefa i Masterchefa Juniora, Tomasz Jakubiak nie żyje. Miał 41 lat.

Stal Kraśnik powiększyła przewagę nad Lublinianką do sześciu punktów

Stal Kraśnik ucieka Lubliniance, Hetman Zamość podziękował trenerowi

W środę została rozegrana 26. kolejka Keeza IV ligi. Stal Kraśnik bez problemów wygrała mecz z Kłosem Gmina Chełm 4:0, a skoro Lublinianka zostawiła trzy punkty w Janowie Lubelskim, to lider powiększył przewagę nad ekipą z Wieniawy do sześciu punktów. Kolejnej porażki doznał Hetman Zamość, a działacze szybko po spotkaniu poinformowali, że Robert Wieczerzak i jego sztab zostali odsunięci od prowadzenia drużyny.

Courtney Ramey rozegrał znakomite zawody

PGE Start Lublin pewnie pokonał PGE Spójnia Stargard

Środowe popołudnie w hali Globus upłynęło kibicom w przyjemnej atmosferze. Podopieczni Wojciecha Kamińskiego zrehabilitowali się za klęskę w Słupsku i pewnie ograli PGE Spójnia Stargard 86:75.

Bogdanka LUK Lublin pokonała Aluron CMC Wartę Zawiercie 3:0 i prowadzi w finałowej rywalizacji 1-0
ZDJĘCIA
galeria

Pierwszy mecz finału: Bogdanka LUK Lublin lepsza od Aluron CMC Warty Zawiercie

W pierwszym spotkaniu finałowym o mistrzostwo Polski Bogdanka LUK Lublin pokonała Aluron CMC Wartę Zawiercie 3:0 i w rywalizacji do trzech wygranych prowadzi 1-0. Drugi mecz finału w sobotę, w Lublinie

Grupa Azoty "Puławy" traci pieniądze, zmniejsza zatrudnienie i zaciąga kredyty. Strata netto za rok 2024 przekracza 360 mln zł
biznes

Azoty nadal na hamulcu. Setki milionów złotych straty

Grupa kapitałowa Zakładów Azotowych pokazała wyniki finansowe za rok 2024. Nie ma powodów do radości. Spółki kontrolowane przez "Puławy" straciły w tym czasie ponad 367 mln zł. Sprzedaż krajowa spadła o jedną czwartą. Pracę straciło kilkaset osób.

Mitsune

Wschód Kultury - Inne Brzmienia 2025: Kto w lipcu zagra w Lublinie?

Międzygatunkowe eksploracje, muzyczne eksperymenty, japoński folk, improwizacje i na przykład muzyka połączona z archiwalnymi nagraniami NASA z misji księżycowej. Festiwal Wschód Kultury - Inne Brzmienia coraz bliżej, a organizatorzy prezentują kolejnych wykonawców.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium